Ye difícil falar de qué ye “fantaterror” y qué non, pos más qu’un soxéneru con unes carauterístiques determinaes ye una corriente de cómo ha ser el cine d’horror español. Podemos dicir, y espero que nun se m’enfade naide, que ye cine d’horror español con vocación universal, que se forxó buscando’l mercáu internacional. Ello da-y un tonu que, a la contra d’otra corriente más realista, tien una influyencia bien importante de cine d’otros países, sobre manera de los clásicos de Hammer y del giallo italianu, colo que l’escesu, el gore y davezu la sexploitation ocupen munchu tiempu en pantalla. Y anque tuvo mui de moda va yá bastantes décades, pa mio idea ye una corriente, una manera d’entender el cine, que sigue teniendo representantes potentes y dando bonos resultaos anguaño. Probablemente ye Álex de la Iglesia’l mayor esponente d’ello.
Un exemplu de la bona salú del fantaterror ye l’acabante d’estrenar n’Amazon Venus, de Jaume Balagueró. Y lo primero qu’he dicir ye que nun soi yo mui fan d’él. Les de Rec, que son les sos películes más conocíes, nun me dieron más. Tampoco tenía munches esperances n’Ester Expósito, a la que namás conocía d’Élite y, digamos, tampoco nun ta ente les mios series favorites. Y, como yera d’esperar, l’anunciu de que ta basada nel rellatu de Lovecraft The Dreams in the Witch House ye más una maniobra de marketing que dalgo evidente, y paezme bastante probable que, de tener tovía la obra drechos d’autor, pudieren facer exautamente la mesma película ensin pagar un duru, con solo evitar mencionalo.
Y, por embargu, paezme que la película funciona estupendo. Con una trama que va adulces del xéneru negru a lo sobrenatural, un poco al estilu d’Una de zombis pero tomándolo en serio, va arrastrándonos adulces al horror más fantásticu hasta que nos atopamos dafechu somorguiaos nél, y llegamos (tranquilidá, que nun voi facer spoilers) a una final alloriadísima na que paez qu’Álex de la Iglesia, productor, robó la cámara a Balagueró y púnxose a rodar él.
Sobre les actuaciones, destaca una barbaridá l’actriz principal, que me sorpriende’l remangu que tien pa facer coses mui fuera de tonu de la serie pola que la conocía, y acostacia cuasi ella sola tola película. El restu de los personaxes, de los qu’unos cuantos paecen sacaos d’una historieta de Mortadelo, sirven un poco d’alliviu cómicu, anque en nengún casu puea dicise que teamos énte una comedia. Sí hai, por dicir dalgo negativo, delles incongruencies na narración, que te saquen un poco de la historia al preguntate por qué un personaxe fai una cosa y non la otra.
Sicasí, ye en xeneral una película bastante correuta y entretenida, cola que nun tienes necesidá d’echar una güeyada al móvil (qu’eso anguaño yá ye muncho) pero qu’amás tien una final pimpanuda, que ta ente les que más esfruté nunca de les miles de películes que tengo visto.